Kraftangan Pen Stand bersama Uncle Tony


First lesson. Bukannya mau potong bawang merah, tapi kayu tu mesti diukir mengikut lakaran yang dikehendaki dan Uncle Tony sedang menunjukkan Raymond cara yang betul untuk melakukannya.









Nampak macam bincang sambil cari serangga dalam papan, jangan kasi tebuk tu meja lepas ni sudah. Time ni Uncle Tony memberi panduan untuk langkah seterusnya. Pelajar semua.. kamu ikut arahan uncle, nanti cikgu tengok saja bagi markah.









Bukan senang sampai ke tahap ni, setelah berhempas pulas pagi dan petang, akhirnya kita sudah separuh jalan. Lepas ni kena cat, spray dan lekat pen stand. Kemudian? jual la.. apa lagi, tapi tunggu dulu, kena fikir harga yang sesuai.









Ya, inilah hasil kreativiti pelajar pendidikan khas SMK Datuk Peter Mojuntin. Semua pelajar tanya mana satu paling cantik, jawapannya anda yang tentukan.










Pandangan dari jarak dekat, hasil yang telah siap. Bila sudah menjadi milik anda, bunga itu boleh letak apa yang suka. Tidak ubah macam kerja pro, bukan? hehe.. tapi percayalah, selepas ni pelajar boleh buat bisnes dari pengalaman menghasilkan kraftangan ini. Di mana untuk mendapatkannya? datanglah ke Pendidikan Khas SMK Datuk Peter Mojuntin.



Gambar kenangan bersama uncle Tony. Sementara pelajar turut bergaya mempamerkan hasil tangan masing-masing (walaupun sebenarnya yang lain tu enterframe je..) Apapun jutaan terima kasih kepada uncle Tony di atas kesudian beliau mengajar kami semua. Semoga pelajar faham, semua ini diusahakan untuk menonjolkan kemampuan anda di masa akan datang.

0 comments:

 
/* butterfly cursor ----------------------------------------------- */ Monarch Butterfly 2 /* bee ----------------------------------------------- */