Painting Competition, Doulus Ship


Dengan ketibaan kapal besar Doulus Ship, pihak penganjur mengambil kesempatan untuk mengadakan pertandingan melukis pada 1 September 2009. Beberapa kategori telah dipertandingkan dan pihak sekolah telah mengantar empat wakil bersama guru pengiring.

Guru :
1) Cikgu Ling Fong

2) Cikgu Catherine Chin

Murid :
1) Daisy Sopiji (3 KA)

2) Janet Selverinus Moikon (3 KA)
3) Norbaizurah Sahinin (3 KA)
4) Maxwell Majus (2 KB)


Semua murid mengambil bahagian untuk kategori 18 tahun ke bawah.


Semua peserta melukis di bawah khemah yang disediakan. Panasnya boleh tahan, kawasan laut pula tu.. angin rasa panas saja. Tapi bila ramai yang menonton, murid-murid melukis serius macam profesional, wah.. Biasanya mereka melukis atas kertas lukisan, tapi masa ni mesti atas playwood atau papan nipis. Macamna caranya? kamu fikirlah sendiri.







Inilah wajah pemenang-pemenang. Untuk kategori 18 tahun ke bawah, wakil sekolah iaitu Janet Selverinus Moikon mendapat tempat kedua, manakala tempat ketiga menjadi milik Norbaizurah Sahinin. Adik Daisy dan Maxwell mendapat hadiah saguhati. Untuk pengetahuan semua, dua peserta berbaju putih di tengah tu pernah datang ke sekolah untuk mengajar teknik melukis, memang patut pun dorang menang tapi untuk kategori lain lah..


Sudah menang kamu mesti dapat hadiah kan? hadiah melancong ke Sarawak atau Brunei? mimpilah kamu.. Penyampaian hadiah berlangsung pada 6 September, di dalam kapal Doulus Ship dan disampaikan sendiri oleh ketua nakhoda kapal tersebut, bertuahnya kamu dapat salam dengan dia, satu dunia kenal dia tu. Semua pakai baju asrama? yalah sebab peraturan dan warden yang suruh kan, hee..




Bergambar kenangan bersama hadiah dan lukisan yang dipamerkan. Turut serta guru pengiring, Cikgu Ling Fong. Tapi tengok macam cikgu yang lebih-lebih tu, hee.. Untung kamu, bukan semua murid Pendidikan Khas kena bawa masuk Doulus Ship. Kamu sudah kerja nanti jangan lupa belanja cikgu.











Wah, dengan siapa kamu bergambar tu? aunty dan uncle dari Thailand? Sebenarnya dua orang tu pekerja Doulus, mereka memakai pakaian negara masing-masing sebagai tema malam tu. Seingat cikgu yang perempuan tu dari Jerman, tinggi sangat.. tengok yang dua orang tu sampai di bahu saja. Lepas ni selalulah kamu bergayut supaya tambah tinggi.

0 comments:

 
/* butterfly cursor ----------------------------------------------- */ Monarch Butterfly 2 /* bee ----------------------------------------------- */