Pameran & Persembahan di Wisma Merdeka dan City mall

Pameran di Wisma Merdeka (4 Julai 2009)


Pendidikan Khas telah dijemput untuk bekerjasama dengan wakil SSD, bagi menjayakan pameran kebajikan di Wisma Merdeka. Pameran ini berlangsung selama 2 hari dan turut menganjurkan pertandingan untuk kategori The Most Informative dan The Most Creative. Kelihatan guru dan pelajar sedang menyiapkan sentuhan terakhir sebelum pameran bermula.






Inilah suasana ketika pameran berlangsung. Ramai juga yang lalu-lalang memerhatikan barangan yang ada, namun yang membelinya agak kurang. Guru bertukar-tukar jadual untuk menjaga dan menguruskan gerai pameran, sambil dibantu oleh beberapa pelajar yang turut serta.








Waktu pulang hampir tiba, pelajar-pelajar sudah tidak sabar mahu berkemas. Guru-gurunya pun apa kurangnya. Tapi memandangkan masih ada sehari lagi untuk pameran berlangsung, simpan dulu niat hendak relaks ya.. Antara barangan yang dipamerkan adalah seperti kraftangan kreativiti pelajar, informasi-informasi mengenai peluang pendidikan untuk pelajar pekak, tayangan video dan dokumentasi untuk program-program yang telah dijalankan.



Pameran dan persembahan pelajar di City Mall (18 Julai 2009)



Semua yang terlibat datang seawal jam 7.00 pagi, wah.. bersemangat semuanya. Seperti biasa, yang wanita-wanita menyusun barangan pameran, manakala lelaki-lelaki pula membantu dengan melihat mereka bekerja. Wah, guru-guru lelaki dan pelajar turut membantu sekali ok.








Budak dua orang ni kalau bergambar nombor satu. Wei, ada orang mau beli barang tuh.. Cikgu Ramzie di belakang sibuk mengatur bisnes. Waktu ini pelajar sedang bersiap untuk membuat persembahan. So sebelum tu practice senyuman dulu supaya tidak muram depan kamera nanti








Bila sudah berdiri depan tu macam model pakaian 60-an pula. Usah dirisaukan.. yang lelaki boleh control macho tapi yang perempuan malu-malu kucing lagi. Ada masalah audio pada mulanya, tapi nasib baik dapat settle, fuhh..







Persembahan kedua, lagu 'You Raise Me Up - Josh Groban' dalam versi kod tangan. Selesai persembahan pertama pelajar terus bersiap untuk persembahan ini. Maka tdak hairanlah pakaian mereka campur-campur pattern, macam buat video klip pun ada.








Selesai sudah persembahan, tapi gerai pameran jangan ditinggalkan. Kalau tidak silap, masa inilah jualan meningkat kerana antara barangan yang banyak menyumbang kepada jualan adalah bookmark. Masing-masing ada hal/isu, tapi Cikgu Lia seorang yang still ada kesempatan bergambar.. boleh challenge dengan budak nih.

Kelihatan Cikgu Sapina sedang menggalakkan orang kenamaan untuk membeli barangan. Sumbangan beliau amat penting untuk tabung pendidikan khas, betul kan hee.. Sekurang-kurangnya Datuk dapat menlihat sendiri titik peluh pelajar-pelajar pendidikan khas sendiri. Terima kasih kerana sudi melawat gerai kami.

0 comments:

 
/* butterfly cursor ----------------------------------------------- */ Monarch Butterfly 2 /* bee ----------------------------------------------- */