Berpindah ke Kelas Apung

Bersamaan 31 Julai 2009, guru-guru Pendidikan Khas telah berjumpa dengan Pengetua untuk membincangkan masalah keadaan bangunan sekolah pendidikan khas yang semakin serius. Memandangkan bangunan tersebut semakin tidak selamat untuk digunakan, serta membahayakan keselamatan semua, maka langkah keselamatan harus diputuskan segera. Susulan daripada perbincangan tersebut, Pengetua membenarkan penggunaan Bengkel Cempaka dan Bilik Aroma sebagai kelas sementara kepada pelajar, dan bilik guru sukan untuk guru-guru pendidikan khas. Berikut merupakan suasana sepanjang masa berlakunya perpindahan.


Inilah kelas baru anda nanti. Dalam bengkel ini terdapat 4 kelas yang bergabung iaitu 3 KA, 1 KA, 3 KB dan 3 KC. Setiap kelas dipisahkan dengan dinding petisyen dari pusat sumber sekolah. Ketika ini semua pelajar bergotong-royong membersihkan kelas baru, siapa yang curi tulang confirm akan di denda.







Angkatlah yang mana patut dulu, kita bukannya hendak pindah rumah. Bila semua sama bersusah-payah, penat kurang terasa malahan masih mampu tersenyum dan action nak tunjuk kuat.










Inilah blok petisyen yang digunakan sebagai dinding pemisah setiap kelas. Rasa kekurangan tu tolak ke tepi, yang penting semua pelajar mempunyai tempat untuk menyambung pembelajaran. Lihatlah, guru-guru sendiri pun bertungkus-lumus untuk anda semua, jadi jangan malas.. mari tolong sama.








Kamu berdua ni sedang main tolak-tolak atau nak ukur berat almari tu? yang lain tengok sambil tersengih saja, hmm.. terus masuk senarai yang akan didenda. Almari itu turut dibawa sekali untuk meletakkan buku kerja atau buku-buku teks pelajar.









Itu bukan katil atau reban ayam tapi peti sejuk saiz gergasi, jadi yang mengangkatnya pun kena gergasi. Hati-hati turun tangga, nanti jatuh terus masuk dalam peti. Tidak apa, penat mana sekalipun gambar kamu tetap masuk internet, semua orang boleh tengok betapa rajinnya kamu (perh.. kembang la dorang nih)









Lunch time, semua mesti lapar kan? ada banyak bungkusan makanan, pergilah ambil dan jamu selera. Kimberley ni kenapa pula, boleh kenyang ke tengok orang lain makan? Wei, lepas ni sambung kerja k, sikit saja lagi then kamu semua boleh rehat. (Hmm..manja betul kamu ni tau)








Aik, takkan lepas makan sudah lemah? tidak logik nih.. mana patut satu peti saja sampai 5 orang bergotong-royong angkat. Geletek saja si V. Helmus terus dia lepas, habis yang lain mau angkat. Kamu mau letak di mana tu? entah lepas bergambar ja terus letak di tepi , aiya!!. hee..

Ni confirm menipu nih, ataupun ada peraduan mencari gula-gula terpantas. Cikgu Fatly di sana buat tidak tau saja, entah-entah mau join juga mungkin tu, hee..

Beginilah keadaan di Bilik Aroma yang akan menempatkan pelajar tingkatan 2 KA dan 2 KB. Barang-barang asal dalam bilik ini telah dipindahkan ke bilik tingkatan 1 di bangunan pendidikan khas. Sejuk saja rasanya dalam bilik ini, walaupun pelajar lain selalu bising bila lalu lalang di sini, tapi pelajar pendidikan khas tetap 'tenteram'.

1 comments:

Unknown said...

semoga pengorbanan guru2 mendapat ganjaran pahala.

jemput ke blog himpunan blog2 pendidikan khas. http://bloganakkhas.blogspot.com
beri pandangan anda untuk membantu perkembangan program PPKI

 
/* butterfly cursor ----------------------------------------------- */ Monarch Butterfly 2 /* bee ----------------------------------------------- */