Lawatan Sambil Belajar ke KFC Tanjung Aru dan Sukaneka di Tanjung Aru Beach 2


Mari main pasir, wah.. jangan sekali-kali k. Hari Rabu, 28 Oktober 2009 kami semua melawat KFC Tanjung Aru. Seterusnya kami menuju ke Tanjung Aru Beach 2 untuk aktiviti sukaneka. Minggu ni jadual Pendidikan Khas penuh!!.. Penat semua tu letak di tepi, yang penting kita enjoy dan gembira dengan aktiviti yang telah dirancang. Dalam gambar tu semua bergambar kenangan sebelum aktiviti dimulakan.


Kita patah balik, di sini adalah KFC Tanjung Aru. Ramai individu Pekak turut bekerja di tempat ini. Sehinggakan Pengurusnya juga kini mahir menggunakan Bahasa Isyarat. Kelihatan Cikgu Ling Fong sedang menyampaikan ucapan berterima kasih kepada pihak pengurusan KFC. Di sini kami berpeluang melihat pekerja menyediakan ayam goreng dan kentang dari peringkat awal sehinggalah akan dihidangkan. Kalau kami datang makan boleh dapat diskaun? oh itu kena tanya dengan bos. Murid-murid yang berminat, selepas habis sekolah bolehlah memohon untuk bekerja di sini.





Kita kembali ke pantai. Kamu lari ni mungkin kena kejar dengan ketam atau penyu kan? Ketika ini semua kumpulan terlibat dengan aktiviti sukaneka mengikut subjek. Contohnya subjek Geografi, tangan semua ahli kumpulan akan diikat dan mereka akan mengikut arahan dari kertas yang diberikan. Kenapa muka macam kena conteng? sebab guru yang ditemui akan mendenda dengan menconteng pada muka mereka sama macam badut di sarkas. Bestnya masa ni guru boleh lari sambil dikejar oleh murid, hee..






Hati-hati, bila belon tu pecah ada sotong di dalamnya, hee.. cikgu tengok yang lain 20 kali tiup tapi belon baru macam buah kelapa, mungkin kamu tiup pakai hidung. Ini adalah akitiviti subjek Sains. Selepas belon tu pecah, murid akan mengisi air dalam gelas dengan menggunakan straw. Tengok Ilman, dia buat macam tiup tayar kereta, wah hebatlah kamu..








Cikgu Fatly belanja makan KFC? lepas ni kita pergi makan seafood di Windbell. Semua berehat untuk makan tengahari dan terima kasih kepada KFC kerana sudi menyumbangkan makanan yang lazat dan menyelerakan. Makan di tepi pantai rasanya macam tak kenyang, mau tambah lagi? boleh tapi kena tolong bersihkan tempat ni sebelum pulang. Cantik muka kamu kena conteng, cikgu pun susah mau kenal. Lepas makan buat apa, tidur? cikgu buang kamu di laut. Kita kena teruskan aktiviti, lagi seronok lepas ni..








Selepas makan dan berehat, aktiviti diteruskan dengan subjek Pendidikan Seni. Setiap ahli kumpulan harus bergilir-gilir melukis pada kertas yang disediakan dan masa yang disediakan adalah 5 saat seorang. Apa yang sempat kamu lukis? conteng sajalah, mungkin last sekali jadi macam lembu, lori ataupun pokok pisang. Cikgu tengok ada yang lukis cantik, bila kawan sambung lukis terus jadi hodoh. Last sekali cikgu tengok semua lukisan susah difahami, ada yang macam ribut dan ada juga macam itik yang kena cabut bulu.





Kamu ada cara baru mengurut? Ini sebenarnya aktiviti Pendidikan Sivik, "Passing Message". Pelajar pertama diberikan sekeping gambar, dia akan melukis gambar tersebut di belakang pelajar yang duduk di hadapannya. Cara itu diteruskan sehinggalah murid paling depan menerima lakaran dan melukisnya di atas kertas kosong. Ada kumpulan yang melukis jauh dari gambar asal. Contohnya dalam gambar adalah baldi, apabila murid terakhir melukisnya jadi kotak kasut pula, alamak..






Cara kamu duduk macam orang kecewa tiada untung jual ikan masin. Ini aktiviti kedua terakhir, subjek Bahasa Inggeris. Setiap kumpulan akan mencari barangan yang disenaraikan dalam masa yang paling cepat. Ada yang berebut-rebut mencari daun, sibuk mengumpul botol dan sanggup mengangkat batu besar. Aktiviti ini dimenangi oleh Kumpulan 1, sekaligus juara keseluruhan. Yalah sebab kamu ada Roderick dalam kumpulan tu. Lepas ni semua barang tu kamu jangan buang merata tempat, kalu cikgu nampak terus kurang markah kamu.

0 comments:

 
/* butterfly cursor ----------------------------------------------- */ Monarch Butterfly 2 /* bee ----------------------------------------------- */