Pertandingan Paintball


Kamu mahu jadi Power Ranger? tunggu habis belajar dulu. Sebenarnya ini adalah pakaian lengkap untuk permainan Paintball. Pertandingan ini diadakan di Paintball Donggongon Area 21 pada 20 Oktober 2009. Sebelumnya iaitu pada 16 Oktober, Mr.Andrew iaitu pemilik dan koordinator tempat ini telah datang ke sekolah untuk memberikan ceramah mengenai teknik dan peraturan permainan Paintball. Dalam gambar tu adalah Group 2 yang diketuai oleh Joepoldson (kiri sekali). Bah sedialah kamu, tembak musuh bukan kawan sendiri ok.


Inilah suasana pertandingan tersebut. Semua murid baru mengenali permainan ini, jadi langsung tiada pengalaman. Nampak macam ada gaya tapi musuh depan mata, sepuluh kali tembak pun tak kena, alamak.. Ada juga yang sampai habis permainan, kerja dorang sembunyi saja bukan mau tembak, aduh..









Kamu ni macam satu keluarga, dari kampung mana tidak tau, hee.. Ni gambar dua pasukan terakhir dan paling hebat..:), masing-masing ada penyokong kuat. Kedua-dua kumpulan disertai dua orang guru, kamu ingat murid saja main? cikgu pun mau juga bah..










Dia ni mesti nampak kerbau terus mau tembak pakai senapang. Aremiah mungkin sedang mencari sasaran, tapi kalau kamu tembak cikgu nanti kena denda. Ada gaya macam askar, lepas ni kamu ikut Kadet Tentera ok. Peluru yang kami pakai macam biji guli getah, tapi kalau kena badan pedih juga rasa. Jadi kena hati-hati, jangan sampai ditembak musuh.








Apabila rakan-rakan sudah bermain, kumpulan lain mengambil peluang untuk merancang strategi. Tengoklah mereka semakin pandai sembunyi dan menanti musuh keluar untuk ditembak. Ada juga yang tidak sabar-sabar sehingga berani masuk ke kawasan musuh. Bahaya tapi nasib bukan senapang betul-betul. Yang berdiri tegak itu adalah komander permainan, siapa yang kena tembak dia arahkan untuk keluar.







Kira-kira jam 12 tengahari aktiviti pertandingan Paintball tamat, semua puas dapat bermain kali pertama. Kamu boleh datang lain masa tapi bayar sendiri ok. Duduk di tengah baju warna oren adalah Mr. Andrew yang bertanggungjawab memperkenalkan permainan ini kepada semua murid Pendidikan Khas SMK Datuk Peter Mojuntin. Terima kasih juga kerana memberikan makanan ringan sambil kita semua menyaksikan pertandingan dijalankan. Pengalaman ini tidak sia-sia kerana pelajar berpeluang bermain Painball, sekali lagi di Negeri Sembilan ketika Perkhemahan Pendidikan Khas Peringkat Kebangsaan 2009.

0 comments:

 
/* butterfly cursor ----------------------------------------------- */ Monarch Butterfly 2 /* bee ----------------------------------------------- */